0
شهردار کلان‌شهر شیراز مطرح کرد؛

ایجاد بستر مناسب افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها در نقاط مختلف شیراز/ لزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی

  • کد خبر : 49998
  • 15 مهر 1403 - 15:14
ایجاد بستر مناسب افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها در نقاط مختلف شیراز/ لزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی
شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی در راستای افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها گفت: بستر و شرایط خوبی در نقاطی از این کلان‌شهر فراهم‌شده است.

به گزارش آونگ پرس ، محمدحسن اسدی در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرداری در شهرک‌های گلستان و فرزانگان که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و دیگر مدیران شهرداری شیراز همراه بود، برلزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی تأکید و اظهار کرد: در راستای افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها، بستر و شرایط خوبی در نقاطی از شهر شیراز فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه باید به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی توجه بیش‌ازپیش داشت، تصریح کرد: طی یک برنامه مشترک میان شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، بخشی از فضای فرهنگسراهای حکمت، استاد بهمن بیگی و شهروند در شهرک گلستان، بلوار طلائیِ و بلوار اتحاد به کتاب و کتاب‌خوانی اختصاص داده‌شده است.

شهردار شیراز افزود: با این کار بستر و زمینه خوبی فراهم‌شده است تا اهالی محل و تمامی علاقه‌مندان و شهروندان از این مکان‌ها و مراکزی که به کتابخانه اختصاص داده‌شده‌اند، استفاده کنند.

اسدی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای افزودن ۱۵ کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های شیراز انجام‌شده و با افزودن این کتابخانه‌ها، زیربنای کتابخانه‌های عمومی شیراز ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز کتاب‌خوانی با شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظیر فضای مجازی، تلویزیون و … گسترش پیداکرده است، گفت: معتقدم هیچ‌کدام از این روش‌ها جای خواندن کتاب را نمی‌گیرد وباید کاری کرد که کتاب و کتابخانه‌ها از یاد نرود و به‌عنوان ابزار اصلی آگاهی بخشی در خانواده‌ها همواره موردتوجه باشد که لازمه این کار، اجرای طرح‌های ترویجی است.

این مقام ارشد شهری، شیراز را یک شهر فرهنگی، ادبی و با قدمت تاریخی ارزشمند قلمداد کرد و ادامه داد: مردم شیراز در تمامی زمینه‌های فرهنگی، عمرانی و خدمات شهری لایق بهترین‌ها هستند و درزمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی نیز دولت، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای در ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم برای اشاعه و گسترش این موضوع دارند.

اسدی اختصاص مکان‌هایی تحت عنوان کتابخانه در شهر شیراز را تلاشی در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد و اظهار کرد: بازدید امروز خود و اعضای شورای اسلامی شهر از این کتابخانه‌ها نشان از اهمیت و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی دارد.

وی بابیان اینکه ایجاد کتابخانه‌ها و مکان‌های این‌چنینی در جلوگیری از بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی نیز می‌تواند مؤثر باشد، تصریح کرد: مدیریت شهری شیراز نهایت همکاری خود را در جهت ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و ترغیب و تشویق مردم به این مهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.