0

پاسداشت ۳۳ شهید امدادگر استان فارس در اولین یادواره شهدای امدادگر

  • کد خبر : 50224
  • 19 مهر 1403 - 21:23
پاسداشت ۳۳ شهید امدادگر استان فارس در اولین یادواره شهدای امدادگر
اولین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، در راستای کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با حضور مسئولان، خانواده‌های شهدا و مددجویان این نهاد برگزار شد. این مراسم به منظور بزرگداشت خدمات و جانفشانی‌های 33 شهید امدادگر در دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، اولین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، به مناسبت کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، با حضور مسئولان و مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های شهدا برگزار شد. در این مراسم از خانواده‌های معزز شهدای امدادگر تقدیر به عمل آمد.

«مرتضی موصلی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ضمن خوشامدگویی به خانواده‌های شهدا، آنان را برکت جامعه دانست و گفت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار خدمات‌رسانی به محرومان، در دفاع از میهن اسلامی نیز جان خود را فدا کردند تا درخت انقلاب اسلامی تنومند باقی بماند.
اجلاسیه کمیته امداد
وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین یادواره‌هایی برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان، افزود: ۳۳ امدادگر کمیته امداد استان فارس در سال‌های دفاع مقدس، در کنار خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل شدند. این یادواره به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقابله با جنگ شناختی دشمن برگزار شد.

موصلی تأکید کرد که خروجی چنین مراسم‌هایی افزایش بصیرت در میان نسل جدید خواهد بود.

در ادامه مراسم، «جمال‌الدین حسین‌زاده» مشاور رئیس کمیته امداد کشور در امور ایثارگران، با بیان اینکه این نهاد ۱۰۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد ۳۳ شهید که معادل حدود یک سوم از کل شهدای این نهاد است، متعلق به کمیته امداد امام خمینی استان فارس می باشد.

حسین زاده ادامه داد:به این تعداد می بایست چندین هزار ایثارگر ،جانباز و آزاده اضافه کرد که علاوه بر سنگر خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان در میدان جهاد مجاهدت و حماسه آفریدند.

وی یاد آور شد آن چه بیان شد غیر از پشتیبانی امداد گران مخلص این نهاد از جبهه های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم انقلابی استان فارس نقش برجسته و درخشانی در کنار امدادگران این نهاد ایفا کردند و آمار ها و اسناد تاریخی گواه این حقیقت است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای مؤثر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است و به دستور امام خمینی (ره) برای خدمات‌رسانی به محرومان تأسیس شد. وی یادآور شد که امدادگران در دوران دفاع مقدس، چه در خطوط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه، به وظایف انسانی و اسلامی خود عمل کردند. بسیاری از این شهدا حتی در دوران نقاهت بیماری‌ها و جراحات ناشی از جنگ نیز به خدمت‌رسانی ادامه می‌دادند.

حسین‌زاده با تأکید بر اهمیت خدمات‌رسانی به محرومان گفت: همان‌طور که خدمت به این قشر کم از ایثار و شهادت ندارد، وظیفه ذاتی ماست که در این مسیر گام برداریم و به الگوی شهدای امدادگر اقتدا کنیم.

حسین زاده خاطرنشان کرد: همین محرومان و مستضعفان بودند که برای انقلاب جنگیدند و خون خود را به پای درخت انقلاب ریختند، بنابراین خدمت‌رسانی به آنها کم از ایثار و شهادت ندارد، بنابراین باید خدمت رسانی به محرومان را وظیفه الهی و ذاتی خود بدانیم تا در مسیر انقلاب قرار داشته باشیم.

اجلاسیه کمیته امداد

تأکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در یادواره شهدای امدادگر

در این مراسم «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم شیراز و زرقان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز بر اهمیت برگزاری این یادواره و انتقال پیام شهدا به نسل جوان تأکید کرد.
وی ضمن اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به اسرائیل، افزود: این یادواره‌ها می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در میان مردم کمک کند.

ابراهیم عزیزی

عزیزی

وی گفت: برگزاری این یادواره دارای پیامی برای نسل جدید است تا بدانند برای اینکه میهن ابران اسلامی در امنیت قرار گیرد، افراد زیادی جان خود را اهدا کرده‌اند.
وی با اشاره به تحریکات منطقه‌ای عنوان کرد: این روزها در منطقه شاهد جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم که این موضوع اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را بیش از گذشته نشان می دهد و برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند در گسترش چنین فرهنگی کمک شایانی کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق ۲ که با هوشمندی و غافلگیری برای صهیونیست‌ها عذاب آور و دردناک بود، این پیام را داد که ما بر اصول و اندیشه های ایران اسلامی ایستاده‌ایم و ثابت کرده‌ایم که صادق الوعدیم و به پیمانی که با جبهه مقاومت بسته ایم پایبندیم و به دشمن نشان دادیم که شما را تنبیه می‌کنیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی نام این انتقام را خونخواهی مهمان عزیزمان شهید اسماعیل هنیه گذاشت.

عزیزی متذکر شد: اگر رژیم صهیونیستی به رفتارهای خود در منطقه ادامه دهد قطعا جبهه مقاومت هم در منطقه و هم ایران، پاسخی سخت و کوبنده به او خواهد داد.

تولیت حرم شاهچراغ: نقش جبهه مقاومت در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان

«آیت‌الله ابراهیم کلانتری» تولیت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز با اشاره به نقش شهدا در حفظ انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان انقلاب همواره به دنبال نابودی ارزش‌های آن بوده‌اند، اما با حضور رزمندگان جبهه مقاومت، تمامی نقشه‌های آنان خنثی شده است.
اجلاسیه کمیته امداد
وی تاکید کرد: استکبار با ارائه انواع و اقسام ترفندها در صدد نابودی ارزش های انقلاب اسلامی است که با حضور رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت تمامی توطئه های آنان نقش برآب شده و حرکت انقلابی جهادگران جبهه ایثار و مقاومت همچنان در رسیدن به آرمان ها و ارزش های اسلامی گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل جبهه مقاومت و انتفاضه فلسطین که شهادت را تنها راه سعادت و پیروزی در برابر رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی می داند، افزود: یکی از خاخام های یهودی بر این باور است که هرگز در برابر رشادت ها و از خودگذشتگی جبهه مقاومت به پیروزی دست نمی یابیم چراکه آنان مرگ را شهادت در راه خدا می دانند

کلانتری تصریح کرد: هرگاه در مسیر شهدا گام برداشتیم از مرگ نهراسیده و شهادت را لازمه زندگی با سعادت قلمداد کردیم، باید با برپایی چنین همایش ها و یادواره‌های، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و جهانیان منتقل کنیم تا دنیا به ارزش های والای اسلام بیش از گذشته آگاه شوند و آن را راهنما و الگوی خود قرار دهند.

کمیته امداد کشور ۱۰۲شهید امداد گر دارد که ۳۳ شهید مربوط به کمیته امداد استان فارس است و در این مراسم از خانواده معزز این شهدا تقدیر شد

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.