0

تعامل و هم اندیشی محیط زیست و آموزش و پرورش در راستای جامعه سالم تعامل و هم اندیشی محیط زیست و آموزش و پرورش در راستای جامعه سالم

  • کد خبر : 50598
  • 30 مهر 1403 - 14:55
تعامل و هم اندیشی محیط زیست و آموزش و پرورش در راستای جامعه سالم تعامل و هم اندیشی محیط زیست و آموزش و پرورش در راستای جامعه سالم
نخستین نشست کارگروه برنامه ریزی برای طرح های مشترک اداره آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست فارس با اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس ، این نشست با حضور بهزاد جامعیان رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس، زهرا شفیعی سروستانی رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست و کارشناسان محیط زیست و آموزش و پرورش ترتیب یافت.
شفیعی سروستانی؛ گزارشی از عملکرد آموزش های محیط زیستی برای فرهنگیان و همچنین آموزش در مدارس استان ارائه داد و اظهار داشت: از شاخص‌ترین برنامه های برگزار شده در آموزش و پرورش در سال گذشته، آموزش مدیران و مربیان بهداشت نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و همچنین بازدید از سایت دفع پسماند شهرداری و تصفیه خانه فاضلاب شیراز با همکاری های صمیمانه سازمانها و ادارات مربوطه بوده است که بسیار تاثیر گذار است. همچنین آموزش فرزندان همکاران اداره کل و همکلاسی هاشان در سطح پایه های ابتدایی دور اول و دوم از جمله کارکردهای آموزش در راستای تامین سلامت جامعه است.
شفیعی سروستانی، ضمن معرفی استان فارس به عنوان پرچمدار آموزش محیط زیست به کودکان و پشتیبان تولید محتوای محیط زیستی در کشور افزود: مقرر است در سال جاری آموزش معلمان و مربیان بخصوص مربیان پیش دبستانی در اولویت قرار گیرد.
جامعیان رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست پیشنهاد برگزاری جنگ شادی و جشنواره های محیط زیستی جهت دانش آموزان و آموزش مربیان بهداشت در محیط های طبیعی را داد.
همچنین افتتاح مکانی با امکانات آموزشی طبیعی برای آموزش دانش آموزان به صورت عملی پیشنهاد شد.
لازم به ذکر است، استان فارس نزدیک به هفتصد هزار نفر دانش آموز و هفتاد هزار نفر فرهنگی دارد که آموزش این مخاطبان در حوزه محیط زیست و سلامت جامعه بسیار اثرگذار است و از مهمترین فعالیت های اداره آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست فارس به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50598

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.