به گزارش آونگ پرس، شرکت فرآورده های لبنی رامک در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اقدام به انتشار و توزیع رایگان «کتاب های یک صفحه ای» در مدارس و مراکز آموزشی با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه کرده است.
این اقدام شرکت رامک در راستای ارتقا سطح فرهنگی جامعه با توسل به فرآیند خوب مطالعه صورت می گیرد و جمعی از دانش آموزان مدارس شیراز از این کتاب ها بهره مند شدند. در همین زمینه آیین توزیع «کتاب های یک صفحه ای» در مدارس شیراز با حضور نویسنده این آثار و مسئولان شرکت رامک برگزار شد.
نویسنده «کتاب های یک صفحه ای» در این آیین گفت: با گسترش کتابخوانی می توان زمینه تعالی جامعه را پدید آورد.
مهدی میرعظیمی با قدردانی از مشارکت رامک در ایفای مسئولیت های اجتماعی خاطرنشان کرد: داستان کتاب های یک صفحه ای در بردارنده مفاهیم اجتماعی نظیر مهارت های زندگی، اصول شهروندی، آداب اجتماعی و چنین مواردی است که با حمایت رامک در سطح گسترده ای منتشر شده است. به گفته این فعال فرهنگی، ایفای مسئولیت های اجتماعی در سالیان اخیر مورد توجه سازمان ها قرار گرفته و شرکت فرآورده های لبنی رامک از گذشته های دور نسبت به انجام آن اهتمام ویژه ای داشته است.
نویسنده «کتاب های یک صفحه ای» افزود: تمرکز رامک صرفا بر مباحث اقتصادی نیست و در حوزه های فرهنگی نیز کارنامه درخشانی داشته و ترویج کتابخوانی در مدارس یکی از مسئولیت های اجتماعی این مجموعه است.
میرعظیمی با تاکید بر این موضوع که جامعه کتابخوان در مسیر تعالی قرار می گیرد، اظهار داشت: خاندان نصیری با دیدگاهی بلندمرتبه توانسته است نام پرآوازه رامک را با ایفای مسئولیت های اجتماعی در سطح کشور و خارج از مرزهای ایران عجین کند. وی از حمایت شرکت فرآورده های لبنی رامک از انتشارت کتاب های یک صفحه ای قدردانی کرد و بیان داشت: این همکاری دارای پیشینه طولانی است و در ماه های اخیر با چاپ یکهزار جلد از کتاب های یک صفحه ای به شکل منسجم تری دنبال شده است.
نویسنده «کتاب های یک صفحه ای» اجرای طرح «اردوی داستان» و «مدرسه داستان» توسط رامک را اثرگذار توصیف کرد و بیان داشت: با توسل به تکنیک های داستان نویسی به شیوه موثرتری می توان آداب و مفاهیم اجتماعی را در بطن جامعه نهادینه کرد.
میرعظیمی در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: کتاب های یک صفحه ای با زبان نسل امروزی به بیان مفاهیم مختلف می پردازد و با گسترش کتابخوانی می توان زمینه تعالی جامعه را پدید آورد.
سرپرست تبلیغات شرکت فرآورده های لبنی رامک در این مراسم بر ایفای مسئولیت های اجتماعی تاکید کرد و نقش مطالعه در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه را منحصر بفرد دانست.
مهندس امید حسینی با بیان اینکه شعار این مجموعه کلان صنایع غذایی «رامک دوست بزرگ و کوچک» است، بیان داشت: دوست واقعی مردم بودن و حضور موثر در کنار مردم از مهمترین اهداف رامک است و بر این اساس برنامه های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است. وی در ادامه تصریح کرد: در شرکت فرآورده های لبنی رامک علاوه بر سلامت جسم اعتقاد راسخی به سلامت روح و روان جامعه داریم و این موضوع با مفاهیم ارزشمندی نظیر کتاب و ارتقای فرهنگ کتاب خوانی دنبال می شود.
به گفته این کارشناس ارشد تبلیغات، هدف رامک ایجاد تجربه ای لذت بخش برای عموم مردم است و بر این اساس کلیه فعالیتها برنامهریزی می شود. وی از حمایت ویژه رامک به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد و افزود: با هدف افزایش سرانه مطالعه، انتشار کتابهای یک صفحه ای در دستور کار شرکت فرآوردههای لبنی رامک قرار گرفت و در آینده نیز کارگاههای آموزشی داستان نویسی با موضوعهای مختلف برای علاقمندان برگزار خواهد شد. در این برنامه شرکت فرآورده های لبنی رامک از نسل های مختلف جامعه دعوت به عمل می آورد تا در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.
بر اساس این گزارش، آیین توزیع کتابهای یک صفحهای در مدارس شیراز با استقبال پرشور دانشآموزان در فضایی شاد و مفرح برگزار شد و کودکان و نوجوانان فرصتی یافتند تا با خالق کتابهای یک صفحه ای به گفتوگو و تبادل نظر بپردازند.
در این مراسم، دانش آموزان و اولیای مدارس از تلاش های شرکت فرآورده های لبنی رامک به منظور غنای سطح فرهنگی جامعه به موازات تولید محصولات سلامت محور قدردانی کردند.