به گزارش آونگ پرس، اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز اعلام کرد: شهروندان و میهمانان نورزی طی بازه زمانی ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ بالغ بر ۱۱ هزار تماس را در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسانیدهاند.
موضوعات تماس شهروندان کلانشهر شیراز نیز شامل موضوعات متعددی بوده است که نظافت، ساختوساز و سد معبر جزو سه اولویت پرتکرار بوده است.
اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با اشاره به موضوعات تماس میهمانان نوروزی عنوان کرد: مسیریابی، مراکز اسکان و اماکن گردشگری و پارکینگ، خدمات عمومی (نانوایی، گرمابه، مراکز درمانی و…)، فعالیتهای فرهنگی و…. از موضوعات این تماسها بوده است.
همچنین بالغ بر ۱۱۰۰ مورد گزارش ناظرین شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تمرکز بر مراکز اسکان و اماکن گردشگری و تفریحی و مهلت زمانی ۳ ساعته برای رسیدگی و رفع ثبت شده است.
این گزارش میافزاید؛ پرسشگران با حضور فیزیکی بین مردم به جمعآوری نظرات آنها در خصوص فعالیتها و خدمات نوروزی شهرداری در موضوعات ترافیک، فرهنگی، بوستان و فضای سبز، خدماتدهی مراکز اسکان و گردشگری و… میپردازند و گزارشها هر روزه در اختیار شورای اسلامی شهر شیراز قرار میگرفت.
قابلذکر است؛ میهمانان نوروزی از اصفهان، تهران و خراسان رضوی نیز بیشترین تماس را با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسانیدند و افکارسنجی از شهروندان گردشگران و زائران مجموعاً ۱۶۰۰ نفر بوده است.
مرکز ۱۳۷ در سه نوبتکاری بهصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشهای مردمی و راهنمایی مسافران هستند.