1

نانوایی‌های توزیع نان کامل در فارس افزایش می یابد

  • کد خبر : 37311
  • 12 مرداد 1402 - 11:44
نانوایی‌های توزیع نان کامل در فارس افزایش می یابد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بیش از ۳۰ نانوایی در استان فارس اقدام به تولید نان کامل کرده اند.

آونگ پرس ، مرتضی شریفی افزود:همه چرخه تولید نان باید به مستمر رصد شود تا نانی که به دست مردم می‌رسد دارای کیفیت و ویژگی‌های مورد نظر باشد.
شریفی با اشاره به اهمیت عرضه نان کامل در فارس ادامه داد: بخشی از تولید نان کامل در دست نانوایان است که زحمت زیادی در این خصوص می‌کشند، اما گسترش این کار نیازمند عوامل دیگری هم هست.
وی با بیان اینکه باید هدف گذاری درستی در خصوص گسترش استفاده از نان کامل در استان داشته باشیم، گفت: نیاز است تا نگرش افراد در خصوص نان کامل اصلاح شود و مردم برای استفاده از نان‌هایی که سبوس بالایی دارند تشویق شوند.

شریفی با تاکید بر اینکه آرد کامل آردی سرشار از پروتئین است که از تمام اجزا و دانه پس از پوست گیری اولیه تهیه می‌شود، تصریح کرد: در زمان حاضر در استان فارس تعدادی از کارخانجات اقدام به تولید آرد کامل می‌نمایند که برنامه ریزی برای افزایش تعداد خط تولید به آرد کامل صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فرایند تولید آرد سفید نیمی از ویتامین‌ها و اسید فولیک، کلسیم فسفر، روی، مس، آهن و فیبر موجود در دانه گندم از دست می‌رود و ارزش غذایی آن کاهش می‌یابد، لذا این مشکلات در آرد کامل رفع شده است.
وی افزود: تغییر ذائقه مردم سخت است، اما با ارائه آمار و اطلاعات درست در خصوص ویژگی‌های نان کامل می‌توان استفاده از این نوع نان را در فارس افزایش داد .
شریفی گفت:توصیه می‌شود مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز درمانی برای فرهنگ سازی  نان کامل در مصارف روزانه خود استفاده کنند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در زمان حاضر ۳۰ نانوایی در حال پخت نان با آرد کامل بوده و در هر شهرستان برنامه‌ریزی جهت ایجاد حداقل یک نانوایی برای پخت نان کامل صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=37311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.