2

بازگشت به کار کارگران دو کارخانه تعطیل شده شیراز

  • کد خبر : 37880
  • 16 مرداد 1402 - 20:57
بازگشت به کار کارگران دو کارخانه تعطیل شده شیراز
دو کارخانه تعطیل شده در شیراز با حضور رییس قوه قضاییه بازگشایی شد .

آونگ پرس ، کارخانه روغن نباتی شیراز که به مدت پنج سال تعطیل شده بود امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه بازگشایی  شد.
این کارخانه که ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشت ، دستگاه قضا ۶۱ درصد سهام آن را به سرمایه گذار جدید واگذار کرد و سرمایه گذار هم تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی این واحد تولیدی را پرداخت کرده است .
اکنون ۱۵۰ نفر در کارخانه روغن نباتی شیراز مشغول به کار شده اند که با راه اندازی کامل آن ۴۰۰ نفر دیگر به کارخانه بازخواهند گشت  .
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه گفت: این کارخانه به علت سو مدیریت تعطیل شده بود که با تغییر مدیریت آن بخش عمده‌ای از مشکلاتش برطرف شد .

کارخانه روغن نباتی شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای تولیدی کشور، در جریان واگذاری‌های غیراصولی و خارج از ضابطه، به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات اقتصادی و بدهی مواجه شده بود. با ورود دستگاه قضایی، اقدامات ناظر بر جلوگیری از ورشکستگی، رکود، تعطیلی و ارتقاء تولید و اشتغال در این کارخانه، در دستور کار قرار گرفت . مهمترین وجه ورود دستگاه قضایی به رفع مسائل و مشکلات کارخانه روغن‌نباتی شیراز، تمهید مقدمات حقوقی و قضایی برای انتقال این کارخانه به خارج از شهر و در منطقه ویژه اقتصادی، برای صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات زیست‌محیطی است .

رئیس قوه قضاییه گفت : حل و فصل کامل مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز نیازمند همراهی و کمک همه بخش‌های ذی‌ربط است و در این مسیر، دستگاه قضایی همانگونه که تاکنون مساعدت‌های لازم را داشته است، همچنان سعی خواهد کرد بر اساس قوانین و مقررات، رفع مشکلات مربوط به حوزه بانکی و همچنین انتقال کارخانه به خارج‌ از شهر جهت کاهش مشکلات زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دهد.

احیای روند تولید در کارخانه روغن نباتی شیراز، بیش از همه مرهون تلاش‌ها و زحمات کارگران این کارخانه است .

همچنین کارخانه‌ ای تی‌ای که هفده سال تعطیل شده بود امروز  دوباره راه اندازی شد .
این کارخانه هم که انواع تجهیزات مخابراتی، رادیویی و دستگاه‌های‌ ای تی ام و دستگاه کارت خوان جایگاه‌های سوخت را تولید می‌کند سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد، اما نتوانست به تولید ادامه بدهد و تعطیل شد .
با ورود دستگاه قضا برای حل مشکلات این کارخانه که ۱۵۰۰ نیروی آن بیکارشده بودند بخشی از این واحد تولیدی به مزایده گذاشته شد و اکنون  احیا شده  و۸۰ نفر  دراین کارخانه مشغول به کار شده اند .

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=37880

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.