0

شهرهای میمند و دژکرد فارس ملی می شوند

  • کد خبر : 40602
  • 08 اردیبهشت 1403 - 18:31
شهرهای میمند و دژکرد فارس ملی می شوند
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر سه روزه خود به فیروزآباد، اقلید و شیراز فارس برای ثبت ۲ شهر میمند و دژکرد به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی قول مساعد داد.

به گزارش آونگ پرس ، مریم جلالی در سفر به فیروزآباد و بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند فارس، گفت: این شهر(میمند) قابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.

او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط ‌زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: میمند باید با عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها، شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را کسب کند و ما نیز برای این پرونده تلاش می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه میمند ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری دارد که باید در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی باشد، اظهار کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هوش و استعداد تاریخی ملت و یک پیوستار کامل است؛ چنانکه با رویش گل محمدی در این منطقه، گلاب در ظرف مسی تولید می‌شود و سپس هنر شیشه‌گری برای نگهداری آن و ترکه‌بافی برای نگه‌داشتن شیشه‌ها شکل گرفته است.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه باید با تکیه بر پیوستار، اقتصاد هویت بنیان خود را رونمایی کنیم، ادامه داد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فردای روشنی را دارد و میراث فرهنگی تنها محدود به میراث ملموس نیست.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.