0
مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:

رفع کم آبی در روستای دهچاه بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی

  • کد خبر : 44149
  • 26 فروردین 1403 - 18:36
رفع کم آبی در روستای دهچاه بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از اتمام عملیات حفر یک حلقه چاه آبرفتی در روستای دهچاه بخش پشتکوه شهرستان نیریز خبرداد و گفت: با گشایش این چاه آبرفتی، کم آبی در روستاهای حسن آباد و دهچاه مرتفع می شود.

به گزارش آونگ پرس، علی جان صادق پور از اتمام عملیات حفر یک حلقه چاه آبرفتی در روستای دهچاه بخش پشتکوه شهرستان نیریز خبرداد و گفت: با گشایش این چاه آبرفتی، کم آبی در روستاهای حسن آباد و دهچاه مرتفع می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ادامه داد:حفر این چاه آبرفتی به منظور رفع کم آبی مردم روستاهای حسن آباد و دهچاه بخش پشتکوه صورت گرفته است که امیدواریم با تامین اعتبار و تکمیل این طرح مردم منطقه به زودی از مزایای آن منتفع شوند.

وی در همین خصوص افزود: این چاه که از نوع دهانه گشاد با عمق ۱۱۰ مترمی باشد با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال حفر شده است و با گشایش آن ۸۰۰ خانوار روستاهای حسن آباد و دهچاه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

رئیس هیات مدیره ی شرکت آبفا استان فارس در خصوص دلایل ایجاد این منبع جدید تامین آب، اضافه کرد: با توجه به کمبود بارش ها در استان فارس و بروز پدیده خشکسالی در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق شرقی و همینطور از بین رفتن بخش زیادی از منابع آب موجود و خارج شدن این منابع از مدار بهره برداری، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، به منظور رفع کم آبی در منطقه ی حسن آباد و دهچاه، حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که عملیات حفر این چاه در مدتی کوتاه به اتمام رسیده و با تامین اعتبار عملیات تجهیز و بهره برداری آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

به گفته ی وی؛ برای برق رسانی، تجهیز و اجرای ۱۵۰۰ متر خط انتقال این چاه، اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد لزوم است که انتظار می رود با همکاری مسئولین مرتبط و تامین به موقع اعتبار لازم ، قبل ازآغاز فصل تابستان این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.