1

بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در فارس

  • کد خبر : 44191
  • 27 فروردین 1403 - 20:29
بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در فارس
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس از فراهم شدن شرایط بهره‌مندی مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر استان از بیمه رایگان خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، حسن کمالی از ثبت‌نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر جهت بهره‌مندی از بیمه رایگان صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد و اظهار کرد: این قانون از جمله مواردی است که در دولت سیزدهم در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری شد.

کمالی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موارد مختلفی را شامل می‌شود اما ماده ۲۱ این قانون به صورت اختصاصی مربوط به صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مادران غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار دهد.

وی اذعان کرد: در شرایط معمول حق بیمه مشمولین این صندوق بیمه‌ای ۱۵ درصد است که ۵ درصد آن توسط شخص بیمه‌گر پرداخت شده و ۱۰ درصد باقیمانده هم از سوی دولت پرداخت می‌شود اما در طرح مذکور کل مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: چنانچه در حین بیمه پردازی، فرزند چهارم یا پنجم مادر متولد شود به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌پردازی مادر افزوده می‌شود.این مسوول اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی جمعیت، فرآیند پیش ثبت‌نام مشمولین این طرح در فاز نخست شروع شده که شامل مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای این امر باید به سایت صندوق به آدرس وتا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ برای ثبت نام فرصت باقی است.www.roostaa.ir مراجعه کنند.

فعالیت ۱۷۴ کارگزاری صندوق بیمه روستایی در استان فارس

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس عنوان کرد: ۱۷۴ کارگزاری ما در سطح استان فعال بوده و متقاضیان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و اقدام به پیش ثبت نام در این طرح بیمه‌ای رایگان کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح اطلاعات لازم از سازمان ثبت احوال اخذ شده چراکه مشمولین این طرح باید دارای شرایط خاصی باشند از جمله اینکه مادر ساکن روستا باشد، دارای سه فرزند باشد، فرزندان از تابعیت ایرانی برخوردار بوده، همچنین مادر بیمه‌شده اصلی یا مستمری بگیر نباشد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.