1

اولویت‌دهی به تأمین مسکن در تعاونی‌های کارکنان دولت

  • کد خبر : 44322
  • 02 اردیبهشت 1403 - 14:27
اولویت‌دهی به تأمین مسکن در تعاونی‌های کارکنان دولت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اهمیت تقویت تعاونی کارکنان دولت، از اولویت‌دهی تأمین مسکن کارکنان در این تعاونی‌ها خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، حسن شیخ‌نیا امروز، ۲ اردیبهشت از تقویت تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و مصرفی برای کارمندان دولت در راستای تقویت مشارکت مردم در جهش تولید خبر داد و گفت: در استان فارس بیش از ۷ هزار تعاونی به فعالیت مشغول هستند که با تقویت و هدفمندسازی آن‌ها می‌توان گام‌های بزرگی در راستای مشارکت مردم برای جهش تولید برداشت.

وی با تشریح اهداف فعالیت تعاونی‌ها، اظهار کرد: توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» از مهم‌ترین اهداف تشکیل تعاونی‌ها است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌های کارمندان دولت قدم مثبتی در راستای حمایت از اقتصاد خانوار است، بیان کرد: افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی از مهم‌ترین دستاوردهای تشکیل تعاونی‌ها به‌شمار می‌روند.

به گفته وی، بیش از ۱۴۷ هزار نفر از کارمندان دولت در استان پهناور فارس مشغول به خدمت هستند که با مشکلاتی در حوزه مسکن و معیشت روبه‌رو بوده و با راه‌اندازی تعاونی‌ها می‌توان در این حوزه‌ها چاره‌اندیشی کرد.

شیخ‌نیا افزود: بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های اصل ۴۴، میزان ۲۵ درصد از ظرفیت‌های اقتصادی باید در حوزه تعاونی‌ها شکل گیرد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند ظرفیت‌های لازم را برای مشارکت کارمندان فراهم سازند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، اولویت اول تشکیل تعاونی‌ها پرداختن به تامین مسکن برای کارمندان دولت در استان فارس است.

وی از هماهنگی‌های لازم با مجموعه راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: اولویت با همکاران فاقد مسکن است که در سنوات گذشته از مزایای این طرح بهره‌مند نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اظهار امیدواری مبنی بر پیشتازی فارس در تشکیل تعاونی‌های کارمندی گفت: به منظور حمایت از کارمندان دولت، تسهیلات بانکی به آن‌ها اختصاص خواهد یافت.

شیخ‌نیا با بیان اینکه زیرساخت‌ها و چارچوب‌های فعالیت تعاونی‌ها مشخص شده است، گفت: تشکیل تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و مصرفی برای کارمندان نقش مثبتی در معیشت جامعه داشته و هر یک از کارمندان با آورده ۱۰ میلیون تومانی هم می‌توانند در تشکیل سرمایه‌های بزرگ و اجرای طرح‌های اقتصادی سهیم شوند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.