2

مدیریت شهری در دوازدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی خود به شهرداری منطقه ۲ شیراز رسید

  • کد خبر : 44450
  • 07 اردیبهشت 1403 - 20:00
مدیریت شهری در دوازدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی خود به شهرداری منطقه ۲ شیراز رسید
مدیریت شهری در دوازدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی خود به شهرداری منطقه ۲ شیراز رسید.

در بازدید نظارتی مدیریت شهری در شهرداری منطقه ۲ شیراز مطابق سلسله بازدیدهای پیشین که با هدف تکریم ارباب رجوع، خدمت‌رسانی بهتر و ایجاد امیدآفرینی انجام شد، میز خدمت مردمی، گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان منطقه و جلسه‌ بررسی مسائل به منظور رفع موانع و پیشبرد امور انجام گرفت.

شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بخشی از این منطقه به عنوان شناسنامه شیراز است و ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد که در سایر مناطق نیست؛ از سوی دیگر با بخش‌های فرهنگی نیز این منطقه دارد و علاوه بر آن یک‌سوم دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ شیراز استعدادهای خاص خود را دارد، ادامه داد: این درخواست را مطرح کردیم که معاونین شهردار شیراز بخش‌های مختلف آن را فعال کنند و آن را به شکوفایی برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عملکرد اجرایی شهرداری در این منطقه گفت: اقدامات مدنظر و قابل پیگیری که از سوی شهرداری و ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه صورت گرفته است، رضایت بخش بوده و پیشرفت منطقه صعودی است و رضایتمندی مردم از مجموعه اقدامات بسیار بالاست.

حسینی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه و کارکنان و یاوران شورا این منطقه، خاطر نشان کرد: با اقداماتی که در دستور کار است، افق مناسبی را در این منطقه شاهد هستیم و امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت در این منطقه باشیم؛ چراکه این منطقه مستعد بهترین ارائه خدمات است.

رفع مسائل شهروندان مناطق در دیدارهای چهره‌ به چهره

شهردار کلان‌شهر شیراز افزود: یکی از اهداف اصلی بازدید و سرکشی از مناطق برگزاری میز خدمت با حضور شهروندان مناطق است که شهروندان منطقه ۲ به جهت رفع مسائل و مشکلات خود تقاضای برگزاری میز خدمت و گفتگو با مدیران شهری را داشتند.

وی عنوان کرد: در این بازدید که با مراجعین و شهروندان ساکن در منطقه دیدار داشتیم، درخواست‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه مسائل و مشکلات یاوران شورای محلات نیز بررسی شد.

شهردار شیراز افزود: بر اساس مسائل مطرح شده، ارجاعات و دستورات لازم صادر شد.

اسدی بیان کرد: در ادامه دیدار مستقیم و بدون واسطه‌ با همکارانم در منطقه ۲ داشتیم که خوشبختانه با روحیه خوب و با نشاطی مشغول به کار و خدمات‌رسانی به مردم بودند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو توسط شهردار منطقه ۲ نیز اشاره کرد.

وی گفت: عملکردها، مسائل، مشکلات و موضوعات گفته‌شده مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیش رو تبیین شد.

شهردار شیراز ضمن اظهار خرسندی از عملکرد شهرداری منطقه ۲ بیان کرد: جلسات بسیار خوبی از سال گذشته تاکنون به صورت مستمر توسط مدیریت ارشد شهری برگزار شده و از مزایای خوب این دیدارها، بی‌واسطه و چهره به چهره بودن آن است و که در وهله نخست باعث رضایتمندی مراجعین و شهروندان است و بعد از آن مشکلات همکاران خودمان به واسطه این دیدارها به حداقل ممکن رسانده می‌شود.

محمدتقی تذروی نیز در این بازدید تصریح کرد: در بازدید های انجام شده، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت و در این میز خدمت‌هایی که برگزار می‌شود، دیدار و گفتگوی بی واسطه مردم با اعضای شورا و مدیران شهری فراهم می‌شود.

نایب‌‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی، ارتباط چهره به چهره با مردم است و در موضوعاتی که نیاز است شهردار شیراز دستورات را مستقیم اعلام کند، این اقدام صورت می‌گیرد تا مشکلات شهروندان حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع مردم با حضور خود در میز خدمت‌ها، بسیاری از مشکلات و موضوعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۲ شیراز ضمن قدردانی از یاوران شورای این منطقه که مسائل و مشکلات را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح داشتند، گفت: مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می شود، یقینا در برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، تاثیرگذار خواهد بود.

تذروی همچنین با قدردانی از شهردار منطقه ۲ شیراز اضافه کرد: در اوایل این موضوع را شاهد بودیم که مراجعات مردمی بسیار زیاد بود اما با دیدار چهره‌به.چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولین و مردم است.

مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند‌سازی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: حضور شهردار شیراز و سایر مدیران شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر منجر به کاهش، رفع مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه شود.

وی ادامه داد: شهروندان در این منطقه مسائل عمده‌ای مطرح کردند که اغلب موضوعات در خصوص زمین و تملکات بود.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند‌سازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برخی از یاوران شورای اسلامی شهر موضوع خدمات زیربنایی را در محلات خود مطرح کردند و دستورات لازم از سوی شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابلاغ شد.

صفایی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شهروندان در این میز خدمت رفع شد و برخی از مسائل دیگر مقرر شد در جلساتی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار می‌شود، پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همچون سال گذشته جلسات میز خدمت به صورت مستمر با حضور مدیران شهری و مردم برگزار شود تا علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری تداوم یابد.

ضرورت‌ نگاه ویژه مدیریت شهری به شهرداری منطقه ۲ شیراز

سیده مریم حسینی نیز در دوازدهمین بازدید نظارتی با حضور در شهرداری منطقه ۲ شیراز اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطقی است که بیشترین تعداد محلات محروم را دارد و در سطح محلات برای احصا و رفع مشکلات همواره از یاوران شورا و رابطین و ظرفیت آنها استفاده شد و کار محرومیت‌زدایی در این منطقه از محلات از مردم محله برای مردم محله اولویت‌بندی می‌شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نیاز است از سوی مدیریت شهری به صورت ویژه به این منطقه نگاه شود و این موضوع با درنظر گرفتن بودجه و کارمندانی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان شهرداری منطقه ۲ در این منطقه همواره معتقد هستند نهایت رافت قانونی در برخورد با شهروندان در این منطقه صورت می‌گیرد تا مشکلات آن‌ها رفع شود و این اقدام به معنای نگاه یک شهروند به شهروند دیگر نه نگاه یک مسئول به یک شهروند است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: با تنوع فعالیت‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد روزبه‌روز در رفع محرومیت برای مردم این منطقه گام‌های بیشتری برداریم.

ایجاد پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شهرداری منطقه ۲ شیراز

محمد مقدس زاده نیز در این بازدید نظارتی از دیدار چهره‌ به‌ چهره شهردار کلان‌شهر و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مردم شریف این منطقه خبر داد.

شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: این بازدید منجر به تسهیل در تصمیم‌گیری‌های مثبت و تاثیرگذار در جهت احصای نیازهای مردم و ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم شد.

وی اظهار کرد: در شهرداری منطقه ۲ ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، سرمایه‌گذاری، اقتصادی، عمرانی، خدمات شهری و زیست محیطی وجود دارد.

شهردار منطقه ۲ شیراز با اشاره به ظرفیت مذهبی این منطقه بیان کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام که برای نخستین بار پرچم سومین حرم اهل‌بیت (ع) طراحی، قرارداد آن منعقد و در حال اجراست.

وی با توجه به پهنا و وسعت منطقه ۲ گفت: از میدان امام حسین (ع) تا پل شهدای نیروی دریایی در کمربندی، پروژه‌های متفاوتی از قبیل ساماندهی بولوار خلیج فارس، پروژه آبش خاتون با زیرساخت‌های گردشگری در چهارراه دفاع مقدس و ساماندهی خیابان لطفعلی‌خان زند از معابر کهن شهر شیراز در دستور کار شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: در راستای اجرای پروژه‌های بزرگ توسط این منطقه با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بولوار ۴۵ متری محراب جهت تامین دسترسی و اتصال بلوار مدرس به کمربندی با دارابودن زیرگذر زیرسطحی در دستور کار قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.