0
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز:

اجرای هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد/ برای تکمیل پروژه خط ۲ مترو شیراز ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است

  • کد خبر : 44482
  • 09 اردیبهشت 1403 - 16:31
اجرای هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد/ برای تکمیل پروژه خط  ۲ مترو شیراز  ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز، در چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس با بیان اینگه اجرای هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، گفت: با توجه به بومی‌سازی که در حال انجام است هر یک کیلومتر اجرای خط مترو ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدون هزینه ناوگان نیاز است و برای تکمیل پروژه ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است. ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز مقصد چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

به گزارش آونگ پرس ، امیر یقطین، در این بازدید به تشریح اقدامات در حال انجام در خصوص پروژه مترو شیراز پرداخت و اظهار کرد: خط یک مترو به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و با توجه به نیازی که احساس شد که اگر بتوانیم یک لوپ میان خطوط ۱ و ۴ ایجاد شود قسمت اعظم بافت تاریخی، سنتی و حرمین مطهر شهر با خط ۴ پوشش داده می‌شود، پس تصمیم بر آن شد از ایستگاه شماره ۶ رازی در خط یک تبادل مسافر صورت گیرد.
یقطین افزود: در حال حاضر خط ۳ یا ادامه خط یک در حال اجراست که ایستگاه گلستان در ابتدای شهرک گلستان تی بی ام ۹ متری توسط شرکت شمس عمران از سوی وزارت دفاع مسافر قرار داده‌شده است و این خط به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.
وی ادامه داد: با توجه به لینک ارتباطی که میان خط ۱ و ۴ طراحی‌شده است در خط یک از ایستگاه چهارراه زند یک تونل در حال احداث است و عملیات تجهیز کارگاه در دست اقدام است و این تونل از ایستگاه زندیه در حال طراحی و احداث است و این ایستگاه به سمت مسیرهای چهارراه مشیر، سه‌راه نمازی، بست شهید دستغیب، باب‌الرضا و عبور از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به سمت خیابان حضرتی شاهزاده قاسم تردد و دسترسی مسافر پیش‌بینی و طراحی‌شده است.
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه خط ۲ که قسمت عمده عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است، اضافه کرد: ایستگاه آزادی ایستگاه شفت تخلیه خاک است که پشتیبانی تی بی ام ها برای ادامه مسیر تا میدان کلبه سعدی صورت می‌گیرد و این‌یک قسمت الحاقی به خط ۲ است.
یقطین خاطرنشان کرد: شهردار و شورای اسلامی شهر به شهروندان شیراز قول اتمام حفاری مکانیزه این خط تا تابستان ۱۴۰۴ را دادند و امید است با اتمام عملیات در این بازه زمانی بتوانیم تست گرم این خط تا میدان کلبه سعدی را انجام بدهیم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات حفاری باقدرت در حال اجراست و پیمانکار درصدد است تا تونل این خط تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم ایستگاه کلبه سعدی را در یک مرحله از پیشرفت به جهت ورود قطار برسانیم.
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در خط ۲ مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم کمبود واگن است که اینها مستلزم حمایت و کمک دولت است، تأکید کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک خط ۲ تا میدان کلبه سعدی مدنظر است اما در مسیر بلوار فضلیت نیز با توجه به ورودی مسافر از تونل فضلیت، طراحی و احداث یک ایستگاه در این خیابان در دستور کار است.
یقطین تصریح کرد: هر کیلومتر اجرای مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد و با توجه به بومی‌سازی که در حال انجام است هر یک کیلومتر اجرای خط مترو ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدون هزینه ناوگان نیاز است و برای تکمیل پروژه ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت با سهم مشارکتی ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، اضافه کرد: از این میزان ۱۱۰۰ میلیارد را دولت اعلام کرده است شهرداری باید برای خرید ناوگان بپردازد، این در حالی است که قیمت هر واگن در حال حاضر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار یورو است و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، بالغ‌ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد.

 

کلان‌شهر شیراز تبدیل به یک کارگاه شهرسازی شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی نیز در چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس به مقصد ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز با بیان اینکه مردم قدردان خدمات مدیریت شهری شیراز خواهند بود، گفت: کلان‌شهر شیراز در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است و همه در حال کار و فعالیت هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در این بازدید از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخاب شهردار نمونه و پرتلاش قدردانی و اظهار کرد: در بازدید از پروژه‌ها همواره این موضوع را در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که در جای‌جای شهر حیات جاری است و در نقاط مختلف شهر اقدامات عمرانی در حال اجراست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی گفت: کار و تلاش در پروژه‌های شهری به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا تابستان آینده ثمره این اقدامات را به‌ویژه تا اطراف حرمین مطهر شاهد باشیم.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس ادامه داد: ایستگاه آزادی یکی از مکان‌هایی بود که با مشکلاتی مواجه بود اما با همکاری شهرداری شیراز و ورود دادگستری کل استان فارس، مشکلات رفع شد و در حال حاضر شاهد اجرای یک کار بزرگ در این مکان هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با بیان اینکه مردم قدردان خدمات شهرداری شیراز خواهند بود، گفت: کلان‌شهر شیراز در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است و همه در حال کار و فعالیت هستند و امید است این اقدامات همواره مستدام باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت شورای اسلامی شهر بسیار ملموس است، تصریح کرد: مردم‌داری و توجه به مردم یکی از نقاط برجسته رئیس و اعضای شورای شهر شیراز است و با ارتباط قوی که این مجموعه با مردم دارد توجه به نقاط محروم یکی از شاخصه‌های شورای ششم است که برای ما چشمگیر و ملموس است.
رئیس شورای قضایی فارس تأکید کرد: نظارت قوی یکی از شاخصه‌های شورای ششم است و این موضوع از نقاط برجسته شورای اسلامی شهر در دوره ششم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی همچنین گفت: اصحاب رسانه، مطالبه گران و مدافعان حقوق عامه در استان هستند و همیشه کوچک‌ترین نقص را اعلام می‌کنند تا مسائل برطرف شود، پس بابیان نقد سازنده و صحیح باید تا جایی که شهر امکانات دارد و می‌شود برای شهر کار انجام داد و اقدامات را پیگیری کرد.
قدردانی بازرس کل استان فارس از تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری شیراز
کاظم اکرمی رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس نیز در این بازدید شبانه از ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز، از تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری قدردانی و بیان کرد: بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز لذت‌بخش است.

شهردار شیراز: فعالیت شبانه در ۵۰ کلان پروژه شهر شیراز

محمدحسن اسدی نیز در چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس به مقصد ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سطح این کلان‌شهر در حال انجام است، گفت: این موضوع به جهت حمایت مجموعه‌هایی همچون دستگاه قضایی و شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، خدماتی، امنیتی، استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس است و قدردان این حمایت هستیم.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی نوبت شب در اجرای پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز، شنبه‌ها به‌صورت ثابت از آن‌ها بازدید و سرکشی از روند اجرای فعالیت در این نوبت جریان دارد.
محمدحسن اسدی افزود: در چهارمین بازدید شبانه سرکشی از روند اجرای خط ۲ مترو در ایستگاه آزادی انجام شد.
وی از پیمانکار پروژه که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است، قدردانی و بیان کرد: با یک جدیت و اهتمام ویژه این برنامه در دستور کار است تا ساخت پروژه خط ۲ مترو تا ایستگاه میدان کلبه انجام شود.
شهردار شیراز بابیان اینکه امروز با یک همدلی و وفاق، اقدامات در حال انجام و روبه‌پیشرفت است، تصریح کرد: بالغ‌بر ۵۰ پروژه کلان و بزرگ‌مقیاس در شیراز در حال اجراست که در تمام آن‌ها نوبت شب فعال است و این تعداد پروژه به‌جز چند صد پروژه متوسط و خرد مقیاس است که روند اجرایی آن‌ها در حال انجام است.
اسدی تأکید کرد: به‌صورت هفتگی و روزانه رصد پروژه‌ها انجام می‌شود تا هیچ پروژه‌ای تعطیل نشود.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در سطح این کلان‌شهر در حال انجام است و این موضوع به جهت حمایت مجموعه‌هایی همچون دستگاه قضایی و شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، خدماتی، امنیتی و استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس است و قدردان این حمایت هستیم.

 

موفقیت‌های مدیریت شهری حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید شبانه از ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیرازگفت: اگر در مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز موفقیت‌هایی وجود دارد، حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است و شهرداری یک تیم هماهنگ، منسجم و همراه است که شهردار شیراز رهبر این تیم است.
ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز مقصد چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تمام کارکنان ۱۳ هزار نفری شهرداری شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند، از تمام مسئولین که در پیشبرد امورات شهری فعالیت دارند به‌ویژه مجموعه قوه قضاییه قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.