0
برای نخستین بار در کشورتشکیل شد:

تشکیل قرارگاه هویت بخشی و تکریم مقام معلم در فارس

  • کد خبر : 44583
  • 11 اردیبهشت 1403 - 13:15
تشکیل قرارگاه هویت بخشی و تکریم مقام معلم در فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، برگزاری برنامه‌های هفته معلم برای امسال در فارس را خلاقانه عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور قرارگاه هویت بخشی به مقام معلم را به ریاست استاندار تشکیل شده است.

به گزارش آونگ پرس، فرشید قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، ایجاد زمینه برای تکریم مقام معلم را از عمده اهداف این قرارگاه عنوان کرد و افزود: براساس مصوبات این قرارگاه مصوب شده است امسال در هفته مقام معلم تمامی مسوولان و مدیران تپامی دستگاه‌ها در مدارس و به ویژه مدارس زمان تحصیل خود حضور یابند و از معلمان دیدار کنند.

او با اشاره به اینکه ۱۷۷ نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای در فارس انتخاب شده‌اند، گفت: این افراد در استان به مدت ۴ روز باهم رقابت کردند و ۱۵ دادر داوری شدند و دز نهایت ۹ نفر به عنوان معلمان منتخب کشوری اعزام شدند.
وی ادامه داد: گروه‌های کیفیت‌بخشی به مدارس در فرایندی دیگر به عنوان افراد موثر در کیفیت بخشی تحصیلی شرکت کردند که از بین ۴۵۰ نفر ۳۰ نفر از مدیران، مشاوران و مربیان به عنوان منتخب معرفی شدند‌.
وی با اشاره به اینکه با توجه به تغییر روند انتخاب معلم نمونه در کشور، گفت: امسال تنها ۲۰ معلم و افراد موثر در کیفیت بخشی برگزیده کشوری معرفی شدند که از این تعداد ۱۵ نفر معلم نمونه هستند.
وی گفت: از استان فارس فاطمه زارع از ناحیه ۲ شیراز به عنوان معلم برگزیده کشور در آموزش و پرورش انتخاب شده است.

وی برگزاری برنامه‌های هفته معلم برای امسال در فارس را خلاقانه عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور قرارگاه هویت بخشی به مقام معلم را به ریاست استاندار تشکیل شده است.
وی ایجاد زمینه برای تکریم مقام معلم را از عمده اهداف این قرارگاه عنوان کرد و افزود: براساس مصوبات این قرارگاه مصوب شده است امسال در هفته مقام معلم تمامی مسوولان و مدیران تپامی دستگاه‌ها در مدارس و به ویژه مدارس زمان تحصیل خود حضور یابند و از معلمان دیدار کنند.
وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ نفر معلم از چهار تشکل معلمان ایران قوی، کنگره معلمان ایران اسلامی، معلمان جوان ایران زمین و معلمان رویان تحول در کارگروهی به منظور ارتقای جایگاه معلم و ارائه برنامه‌های خلاقانه گردهم آمده‌اند و اکثریت این معلمان جوان و با سابقه کمتر از ۷ سال هستند.

وی از انتخاب معلم الگو علاوه بر معلم نمونه در فارس خبر داد و افزود: معلم الگو کاری خلاقانه و خاص و خلاف روتین وظایف خود انجام داده‌اند، که تاکنون ۸۰ نفر از معلمان الگو شناسایی شده‌اند و بنا است تکریم ویژه‌ای از این تعداد داشته باشیم.

قاسمی، در ادامه از ایجاد دفتر قضایی حمایت از معلمان و فرهنگیان با کمک قوه قضاییه برای حمایت از معلمان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته معلم گفت: تشکیل گروه سرود معلمان، دو همایش ویژه برای بزرگداشت مقام معلم و صعود بیش از ۳۰۰ معلم به قله بل، تجلیل از معلمان ایثارگر و خانواده‌های شهدا، در زیر چتری به نام ایران قوی در سایه معلم قوی در هفته معلم برگزار می‌شود.
قاسمی از ساماندهی و پیگیری مسکن معلمان نیز در بخش دیگری از سخنان خود سخن گفت و افزود: خبرهای خوبی در حوزه مسکن معلمان به زودی اعلام می‌شود.
وی گفت: ۴۵ مدرسه شناختی و پژوهشی ما ایجاد کرده‌ایم که وظیفه آن مقابله با سفسطه‌هایی است که در بحث آموزش پرورش پیش می‌آید است.

قاسمی در پاسخ به خبرنگار آونگ پرس در خصوص عدم نظارت کافی آموزش و پرورش بر سرویس‌های مدارس و عدم تحقق شعار سرویس مدارس به عنوان مدرسه سیار گفت:
مسوولیت سرویس به شهرداری ها واگذار شده‌است و نظارت برعهده آموزش و پرورش است که برای سال جدید دوره‌هایی ویژه برای رانندگان برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.