1

بازبینی حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری؛ بیشتر از این سرعت ها رانندگی نکنید

  • کد خبر : 44733
  • 16 اردیبهشت 1403 - 17:38
بازبینی حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری؛ بیشتر از این سرعت ها رانندگی نکنید
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خطاب به شهروندان ابراز داشت: رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات، سرعت خودروها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم های سیار کنترل سرعت و گشت های خودرویی پلیس نیز فعال هستند و حداکثر سرعت در معابر شهری بازبینی شد.

به گزارش آونگ پرس ، در نشست اخیر شورای ترافیک کلان شهر شیراز به ریاست شهردار شیراز و با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شیراز سرعت مجاز معابر کلانشهر شیراز مورد بازبینی قرار گرفت و به تایید نهایی رسید.

به گفته هادی شه دوست شیرازی گفت: در این نشست به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی و آیین نامه طراحی راه های شهری و با توجه به مشخصات هندسی معابر مورد نظر، کاربری ها، نقش و عملکرد آنها در دسته بندی های بزرگ راهی و تند راهی، شریانی و جمع و پخش کننده و محلی، سرعت مجاز معابر تایید شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: سرعت های مجاز و مصوب شده ملاک عمل دوربین های ثبت تخلف سطح شهر و تابلوهای انتظامی سطح معابر خواهد بود.

حداکثر سرعت مجاز در معابر بازبینی شده در بزرگراه های محلاتی، خلیج فارس، حسینی الهاشمی، شهید استوار، آیت الله حائری شیرازی، مهندسین و امام خمینی (ره) میزان ۸۰ کیلومتر بر ساعت، در بلوار دکتر حسابی و شهید چمران میزان ۷۰ کیلومتر بر ساعت، در بلوار سرداران، رسول اعظم (ص)، رحمت، احمد بن موسی (ع)، شهید مطهری، آفرینش، شهید مدرس میزان ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، بر این اساس حداکثر سرعت در بلوار هفت تنان، جمهوری، شهید رجایی، دکتر شریعتی و امیرکبیر میزان ۵۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.