0
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

معلم روح تمدن‌شناسی و تمدن‌سازی را به جسم و جان مخاطب می‌دمد

  • کد خبر : 44791
  • 18 اردیبهشت 1403 - 18:37
معلم روح تمدن‌شناسی و تمدن‌سازی را به جسم و جان مخاطب می‌دمد
سید عبدالصمد موسوی در مراسم قدردانی از مقام‌آوران فرهنگی ناحیه سه شیراز بر تمدن‌سازی و تمدن‌شناسی مخاطب با بهره‌گیری از تجارت معلمان تأکید کرد.

به گزارش آونگ پرس، موسوی با بیان این مطلب که در روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، ناحیه سه شیراز با اجرای بیش از ۲۸ برنامه بدیع، سعی کرد یاد و خاطره استاد شهید مطهری را زنده کند و گرامی بدارد گفت: امسال در شهر شیراز اتفاقات خوبی را در هفته معلم شاهد بودیم، شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز، سپاه پاسداران، نیروهای نظامی، پایگاه هوایی شهید دوران و همه آمدند و تبریک گفتند و فضای شهر را با بنرها و نوشته‌هایی مزین کردند به تجلیل و تکریم از معلم که این کار الگویی، ستودنی است و قدردانی می‌کنیم از آن‌ها که در کنارمان بودند و این کار بزرگ را به نسل‌های بعد آموزش دادند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ادامه گفت: در دین از بزرگان شنیده‌ایم که خداوند خودش را معلم خطاب می‌کند و می فرماید که اسما را به حضرت آدم آموخت و در آیات دیگر قران نقش معلمی خداوند نشان داده شده است. مولا علی علیه‌السلام فرمود هر کس حرفی و کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده و این آموزه‌ی دین ماست که موجب مباهات است.
او گفت: در توفیقی دیگر همراه با شما شاهد تحقق عینی سند تحول در صحنه هستیم. آنچه که همه ما معتقدیم و تاکید رهبری عزیز حتی در نشست اخیر با فرهنگیان بود، اجرای سند تحول است. سند تحول همه این زیبایی‌هایی است که شما خلق می‌کنید و در صحنه بروز و نمود دارد. ما تلاش کنیم که روح عملی را به کالبد نظری سند بیاوریم و شما این کار را بارها انجام داده‌اید.
موسوی در ادامه با تأکید برای پایبندی به دو اصل استمرار و استقرار در تربیت گفت: استمرار پایه و اساس اثر مرکب است. برای رسیدن کار به هدف، بایستی استمرار داشت که البته نماد بروز و نمود آن، مدرسه به عنوان محل اصلی تعلیم و تربیت است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز افزود: «معلم» زیباترین کلمه خلقت است؛ معلم باید روح تمدن‌شناسی و تمدن‌سازی را بر جسم و جان مخاطب خود بدمد. این معلم هویت‌ساز می‌شود. .مقام معظم رهبری فرمودند: معلمان هویت‌سازان نسل جوان و نوجوان هستند و معماران آینده ایران اسلامی. اینها کار را برای ما سخت می‌کند که بتوانیم در حرکت تمدن‌سازی و جامعه‌پروری خود نقش ایفا کنیم و سهمی داشته باشیم بزرگ.
به گفته‌ی موسوی در این راه چالش‌هایی هم پیش‌رو است؛ معلم هویت‌ساز با آسیب تک‌بعدی بودن و فعالیت صرف در آموزش مبتلاست که در سند تحول هم از آن پرهیز شده است؛ باید بتوانیم به هویت‌سازی و تربیت نسل‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، علمی و هنری روی بیاوریم.
در این مراسم که با تجلیل از فرهنگیان مقام‌آور در «پویش ایران فردای من»، تدریس خلاق، و فرهنگیان نمونه استان و ناحیه همراه بود، جعفر قادری و روح‌الله نجابت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، لطف‌الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز، مدیر کل آموزش و پرورش فارس، مدیران نواحی آموزش و پرورش شیراز و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
نمایشگاه آثار تألیفی فرهنگیان ناحیه سه شیراز و طرح بوم دانش‌آموزان مدرسه پویش نیز در حاشیه این مراسم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.