1

انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است

  • کد خبر : 44823
  • 19 اردیبهشت 1403 - 13:36
انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است و در این فرصت تحولی ملاک ها و معیارهای انتخاب دارای اهمیت می شود که اگر یک انتخاب صحیح شکل نگیرد می تواند به تحول منتهی نشود و به تغییر منتهی شود.

ابراهیم عزیزی، در جمع مردم زرقان با اشاره به اینکه شهرستان زرقان در همه صحنه های انقلابی و اسلامی پیشرو بوده اند، گفت: در مقاطع حساس و مهم اگر به عنوان معتمدین و کسانی که دارای اندیشه هستند و مسیر صحیح را درست می توانند تشخیص دهند، در مقاطع حساس می توانند مثمر ثمر باشند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما حق و باطل شناس، دشمن شناس و با بصیرت هستند و در مقاطع حساس معتمدین و نخبگان نقش حساس دارند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم پیشرفت داشته باشیم باید رویکرد تحولی را شکل دهیم، افزود: آنچه که نجات بخش جامعه است، تحول بوده و اگر جامعه ای تحول را بر مبنای اصول خودش پیش ببرد، شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود.
وی، انقلاب اسلامی را تحول دانست و یادآور شد: جامعه اسلامی به دنبال تحول هاست و این امری اجتناب ناپذیر است و آنچه مهم است مبنای تحول است که مبنای تحول آرمان ها و ارزش های نظام سیاسی و دوم انتخابات محسوب می شود.
عزیزی گفت: بدون مبنا و رویکرد تحولی انتخابات، نمی توانیم بحث پیشرفت، توسعه، ترقی، رسیدن به قله های صنعتی و اقتصادی برسیم، اینکه رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات، بر اهمیت انتخابات تاکید می فرمایند به خاطر قابلیت تحولی است.
وی گفت: انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است و در این فرصت تحولی ملاک ها و معیارهای انتخاب دارای اهمیت می شود که اگر یک انتخاب صحیح شکل نگیرد می تواند به تحول منتهی نشود و به تغییر منتهی شود.
عزیزی با اشاره به اینکه چقدر از فرصت انتخابات استفاده کردیم، گفت: آیا از معیارها و ملاک های درست استفاده کرده ایم، بیشتر از نگاه های سطحی برای انتخاب در انتخابات استفاده شده است و متاسفانه معیار انتخاب برخی بر اساس چهره افراد است.
وی با اشاره به اینکه برخی تخصص افراد انتخاب شده بر اساس توانمندی آنان نیست، تاکید کرد: چارچوب انتخاب برخی افراد بر اساس کشوری که می خواهد جز کشورهای توسعه یافته و پیشرفته باشد، نیست و از این رو باید انتخاب صحیح شکل گیرد.
عزیزی با اشاره به اینکه مشکلات کشور در سه نقطه است، گفت: اول قوانین، دوم مدیران و سوم ساختارهای کشور است که یا قوانین و یا مدیران و یا ساختارها با هم همخوانی ندارند.
وی گفت: قانون خدمت وظیفه را اصلاح کردیم و حقوق سربازان اصلاح شد و باعث شد تحول روی دهد و پرونده های غیبت از خدمت، کاهش یابد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: من مخالف با افزایش سن بازنشستگی بوده و هستم و رای منفی هم دادم و اینکه سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۵ سال برود واقعا ظلم است.
عزیزی گفت: از مردم می خواهند با معیار، با شاخص و شناخت صحیح انتخاب خود را انجام دهند.
دکتر عباس مقتدایی خوراسگانی، هم گفت: ظرفیتی شیراز در مجلس دارد، الان مردم شیرازی اختیار دارند که این ظرفیت را حفظ کنند یا حفظ نکنند اما بهتر اینست که این ظرفیت از دست نرود و تقویت شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ابراهیم عزیزی از چهره های ملی است و برای فارس و حوزه انتخابیه هم به خوبی فعالیت کرده است.
وی گفت: نمایندگی یک بار امانت به دوش افراد است و عزیزی این امانت را به خوبی به دوش کشیده است.
مقتدایی افزود: من به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی ادای دین کرده ام و از شما درخواست می کنم که این نماینده خوب خود را حفظ کنید.

سازمانی توانمند برای رفع امور عشایر باید شکل گیرد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با برشی از وزارت جهاد و چند سازمان دیگر یک سازمان توانمند قوی زیر نظر رئیس جمهور برای حل مسائل عشایر و روستا ایجاد شود و پروژه جدید که در دولت طراحی می شود به نام شهدای عشایر نامگذاری می شود.
ابراهیم عزیزی، در جمع عشایر گفت: عشایر در حوزه اجرا و قوانین پیشنهادات و خواسته های خودشان را به من اعلام کنند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از عزیزان عشایر در پست های مدیریتی استفاده شود که خواسته به حقی است و باید به شایسته سالاری برویم.
وی گفت: اجرای اصل پانزدهم باید ۲ اتفاق بیفتد که دولت باید لایحه دهد و یا باید نمایندگان طرح بدهند که روال آن باید اجرا شود و اعتقاد دارم حفظ گویش های اقوام ایرانی یک فرصت است و بسیار مورد توجه و تقدیر باید باشد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص حمایت از سرپناه های عشایری، در برنامه هفتم ۲ کار شکل گرفت و هرجای قانون برنامه هفتم هرجا اسم روستا آمده است در کنارش عشایر هم آورده شده است و برنامه هفتم فرصت خوبی است.
عزیزی گفت: با برشی از وزارت جهاد و چند سازمان دیگر یک سازمان توانمند قوی زیر نظر رئیس جمهور برای حل مسائل عشایر و روستا ایجاد شود و پروژه جدید که در دولت طراحی می شود به نام شهدای عشایر نامگذاری می شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید هم اندیشی ها با معتمدین عشایر بیشتر شود باید ایده این عزیزان را پیگیری کنیم و عشایر عزیز جز ظرفیت های ما به حساب می آیند و وقتی یک جامعه وحدت حداکثری دارد این یک فرصت است و ما با نگاه فرصت مدارانه به عشایر نگاه می کنیم و به تقویت آن اصرار داریم.
وی گفت: در همه عرصه های پیشرفت عشایر نقش مهمی داشته اند از سردار صولت الدوله تا امروز مظهر مبارزه با ظلم، استکبار و دشمنان ملت ایران عشایر بوده اند.
عزیزی افزود: با برنامه حرکت کنیم و در کنار هم باشیم و از ظرفیت های نظام به خوبی استفاده شود و در کنار هم برای پیشرفت استان بکوشیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.