0
شهردار شیراز:

ویژگی علمی و فضل و هنر اهالی شیراز، وظیفه مدیریت شهری را سنگین می‌کند

  • کد خبر : 44858
  • 20 اردیبهشت 1403 - 9:42
ویژگی علمی و فضل و هنر اهالی شیراز، وظیفه مدیریت شهری را سنگین می‌کند
شهردار شیراز با ابراز خرسندی از اینکه شیراز شهر علم، فضل و هنر است، گفت: ویژگی‌های این کلان‌شهر وظیفه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش آونگ پرس، محمدحسن اسدی در آئین شب شعر ملی شیراز که با حضور شاعران برجسته و گران‌قدر به‌مناسبت هفته نکوداشت شیراز در باغ جهان‌نما برگزار شد، اظهار کرد: قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بسیار بلند و شاخص است و ویژگی‌های این کلان‌شهر وظیفه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز را سنگین‌تر می‌کند تا به وظایف خود عمل کند.
وی گفت: این مراسم در راستای هنرنمایی تعدادی از شاعران ملی، استانی و تجلیل و قدردانی از هنرمندان شهر شیراز برگزار شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز در یک هفته گذشته افزود: در هفته گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی در سطح محلات شهر شیراز برگزار شد و امید است برنامه‌ها مورد قبول شهروندان شیراز قرار بگیرد.
شهردار شیراز تصریح کرد: شعر یک فن، یک تخصص و یک هنر است و افرادی که شعر می‌سرایند، مبتکر هستند.
اسدی ادامه داد: از اینکه شیراز شهر علم، فضل و هنر است خوشحالیم؛ ویژگی‌های این کلان‌شهر وظیفه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز را سنگین‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: گاهی با یک بیت یا یک مصرع شعر می‌توان یک مثنوی سرود و هنر شعر قدیم به‌ویژه شعر معاصر می‌تواند حق مطلب را ادا کند.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه باید به هنر شعر و این صنعت توجه داشت، تاکید کرد: قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بسیار بلند و شاخص است و با این ظرفیت در کنار هنرمندان و شعرا می‌توان اقدامات بسیاری را انجام داد.
شیراز شهری با پیشینه غنی تاریخی
محمد علی چوبینی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این آئین در سخنانی اظهار کرد: همه روزها، هفته و ماه‌ها برای ما و شهروندان این کلان‌شهر روز شیراز است.
وی افزود: نیمه اردیبهشت و فضای بهشتی شهر شیراز بهانه‌ای است برای آنکه به خود یادآوری کنیم که در چه شهری زندگی می‌کنیم.
معاون شهردار شیراز تصریح کرد: این شهر و کشور یک تاریخ و هنر و پیشینه غنی دارد.

چوبینی ادامه داد: در هفته نکوداشت شیراز رویداد و برنامه‌های متنوع و متفاوتی در سطح محلات شهر برگزار شد؛ حسن ختام اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز همچون سال گذشته برگزاری مراسم شب ملی بود که با حضور هنرمندان ملی و استانی برگزار شد.
در این آئین سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم از شهرداری شیراز که به صورت ویژه در هفته نکوداشت شیراز به معرفی شهر شیراز و تجلیل از هنرمندان شیرازی پرداخته بودند، تقدیر کرد.

در پایان این مراسم از سردیس پیشکسوتان هنر شیراز رونمایی شد و از اساتید گران‌قدر شهر شیراز همچون استاد رحیم هودی، پیشکسوت هنرهای نمایشی فارس و کشور و حسین‌علی صرافت، پیشکسوت هنر کاشی‌نگاری و کاشی‌کاری شیراز تجلیل به عمل آمد، همچنین با حضور مدیران و مسئولان شهری و استانی، تندیس هادی سیف و استاد ساجدیان‌فر در باغ جهان‌نما رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.