1

توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان رستم با مشارکت بنیاد مسکن

  • کد خبر : 48779
  • 19 شهریور 1403 - 0:45
توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان رستم با مشارکت بنیاد مسکن
مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم با ارائه گزارشی از توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان بیان داشت : بنیاد مسکن با فعالیت و کار جهادی زمینه افزایش رفاه نسبی روستاییان و ایجاد انگیزه برای ماندگاری آنان را فراهم کرده است.

به گزارش آونگ پرس، خسرو کشتگر مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم با ارائه گزارشی از عملکرد عمران روستایی در این شهرستان بیان داشت : در حوزه بهسازی روستاها با صرف اعتباری معادل ۳۵۰ میلیارد ریال در ۳۸ روستای این شهرستان زیرسازی ۱۷۵۰۰متر مربع از معابر روستاها انجام شده است ، با کارگذاری جدل بتنی ۷۵۰مترطول ، آسفالت ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع ، تک لبه ۲۶۰متر ، محوطه سازی ۱۲۰۰ متر مربع و دیوار حائل ۷۰ متر مکعب اقدامات قابل توجهی در راستای بهسازی معابر صورت پذیرفت.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم در ادامه از بازنگری و نقشه برداری پایه طرح هادی در ۵ روستای این شهرستان خبر داد.
کشتگر همچنین با ارائه گزارشی از حوزه بازسازی و مسکن روستایی اظهار داشت: ۵۱۰ فقره تسهیلات طرح ویژه و ۲۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان پرداخت شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم از پرداخت ۶۰ فقره تسهیلات برای احداث مسکن روستایی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال و همچنین ۲۱ فقره تسهیلات مسکن شهری به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال و ۶۰ فقره تسهیلات تعمیری شهری و روستایی به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت : ۶۰ فقره تسهیلات بلاعوض روستایی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و ۲۱ فقره تسهیلات بلا عوض احداثی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال ۶۰ فقره تسهیلات بلاعوض تعمیری به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اعطای اسناد مالکیت در شهرها و روستاهای این شهرستان زمینه قانونمند شدن معاملات را فراهم کرده است افزود: ۲۲ فقره سند شهری و ۷۶ فقره سند روستایی بر اساس تقاضاهای موجود با مشارکت ثبت اسناد و املاک شهرستان رستم صادر شده است ، همچنین پرونده ۹۶ تقاضا نیز به اداره ثبت ارسال شد که در حال رسیدگی است.
کشتگر در ادامه گزارشی از تملک و واگذاری زمین در شهرستان به متقاضیان ارائه کرد و گفت : در سالی که گذشت ۱۸ قطعه زمین به متقاضیان در این شهرستان واگذار شده است. مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم با ارائه آماری از پیشرفت های نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت : طرح نهضت ملی مسک در دو فاز در حال اجرا است ، که در فاز یک ۴۴ واحد و در فاز دوم ۲۸ واحد مسکونی ساخته می شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.