0

برگزاری دو نمایشگاه تخصصی آثار کمتر شناخته شده ایران باستان و صنایع دستی در شیراز

  • کد خبر : 48845
  • 20 شهریور 1403 - 0:04
برگزاری دو نمایشگاه تخصصی آثار کمتر شناخته شده ایران باستان و صنایع دستی در شیراز
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از برگزاری دو نمایشگاه آثار کمتر شناخته شده ایران باستان با همکاری موزه ملی و نمایشگاه صنایع دستی فاخر ایران در حاشیه برگزاری جشنواره میراث فرهنگی در شیراز خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، علیرضا تابش، در نشست اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، با اشاره به اینکه اهداف این جشنواره در شعار آن نهفته است گفت: این جشنواره در سال نخست با شعار “ایران میراث جهانی” کار خود را آغاز کرد و این پیام را مخابره کرد که جهانیان بدانید که کل سرزمین ایران میراث جهانی است و جای جای وطن ما میراثی بین‌المللی است.
وی بر نقش هنرمندان به عنوان اصلی‌ترین عنصر برای حفظ میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: امسال جشنواره با شعار “ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما” کار خود را آغاز کرده است که مفهومی عمیق در خود جای داده است.
تابش با اشاره به اینکه سعی شده است عمق نگاه ما در شعارهای این جشنواره متبلور شود، گفت: شعار جشنواره به گونه‌ای است که هنرمندان ما بتوانند با تفکر به آن به خلق آثار بپردازند.
وی تاکید کرد: یک تمدن چند هزارساله پشتوانه دیپلماسی ما است و تمام مسوولان ما با سوگند به قانون اساسی بر حفظ میراث فرهنگی ایران اسلامی سوگند می‌خورند و در این مسیر همه ما مسوول هستیم.
وی گفت: انتظار ما از شهرداری شیراز این است که در تبلیغات شهری توجه بیشتری به حفظ میراث فرهنگی داشته باشد و به صورت خلاقانه بخشی از ارزش‌ها را در قالب‌های مختلف در گوشه گوشه شهر به تصویر بکشند.
وی ضمن دعوت از هنرمندان برای ثبت آثار خود در این جشنواره، با اشاره به اینکه بخش ملی تا ۳۰ شهریورماه و بخش ویژه شیراز تا ۱۵ مهرماه فرصت دارد از دبیرخانه این جشنواره در شیراز خواست تا نسبت به برگزاری مانور جشنواره پیش از موعد اقدام کند تا غلائه بر اجرای بهتر جشنواره نقش و سهم ادارات در این رویداد فرهنگی مشخص شود و شاهد برگزاری جشنواره ای فاخر به میزبانی شیراز باشیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48845

مطالب مرتبط

27شهریور
برگزاری رویداد آموزشی ۴ رشته تخصصی صنایع‌دستی در استهبان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

برگزاری رویداد آموزشی ۴ رشته تخصصی صنایع‌دستی در استهبان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.