به گزارش آونگ پرس ، سرهنگ سلیمی با اشاره به مشکلات شهرسازی صدرا افزود کرد: در شهرهای جدید، شهرسازی باید با ضابطه و متناسب با نیاز روز پیش رود. عرض کم معبر ، پیچ های زیاد، پیچ ۹۰ درجه و… در صدرا بسیار است که در ساخت معابر جدید باید مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: حتما ماهانه باید به شکلی برنامه ریزی شود که پلیس برای ارائه مشکلات شهر به شورا بیاید.
رییس پلیس راهور شیراز گفت: در کلانشهر ها از جمله شیراز، راهنمایی و رانندگی زیر نظر شهرداری است، بنابراین ما هیچ گونه امکانات شیراز را نمی توانیم در صدرا استفاده کنیم و شهر صدرا نیاز به تامین تجهیزات مجزا، از جمله ساختمان و ایستگاه مناسب ورودی شهر دارد.
سرهنگ سلیمی تصریح کرد: طبق قانون باید با حرکت به سمت کم شدن نیروی انسانی، شهرها از طریق دوربین و تجهیزات الکترونیکی کنترل شوند، لذا باید هرچه سریعتر دوربین های ترافیکی در صدرا نصب شود تا خلأ کمبود نیرو جبران شود.رییس پلیس راهور شیراز با بیان اینکه اگر شهرداری پای کار باشد ما می توانیم تصادفات را پایین بیاوریم، اعلام کرد: به دلیل افزایش جمعیت و ساخت جاده شهید سلیمانی و آزادراه تصادفات در صدرا افزایش یافته و باید برای کاهش تصادفات برنامه ریزی شود.
سرهنگ مرزبان، مسئول پلیس راهور شهر صدرا و جانشین پلیس راهور شیراز نیز با ارائه آماری در خصوص تصادفات در صدرا گفت: درسه ماه اخیر ۱۳۴۰ فرقه تصادف در حوزه فاز یک و دو صدرا، گلستان و گویم رخ داده که البته بیشتر متعلق به صدراست.
به گفته وی ۷ مورد تصادف منجر به فوت در صدرا به وقوع پیوسته که ۴ مورد آن در فاز یک و سه مورد فاز دو رخ داده است.
سرهنگ مرزبان به نقاط حادثهخیز صدرا اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات در بلوار خلیج فارس، بلوار امام خمینی و جاده دوکوهک صدرا رخ داده است.
به گفته وی، تصادفات در بلوار خلیجفارس بیشتر در نقاطی است که پل هوایی هست اما حفاظ جاده (گاردریل) وجود ندارد و مردم از زیر پل عبور می کنند. تصادفات بلوار جانبازان نیز به دلیل سرعت زیاد رخ می دهد که نیاز به دوربین دارد. کندرو ابتدای جاده دوکوهک به صدرا نیز از دیگر نقاط حادثهخیز عنوان شد.