0
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس خبر داد:

عضویت یک هزار و ۷۵۰ اولیای دانش آموز دارای مدرک تحصیلی دکترا حرفه ای و تخصصی در انجمن های اولیا و مربیان مدارس فارس

  • کد خبر : 50501
  • 26 مهر 1403 - 16:05
عضویت یک هزار و ۷۵۰  اولیای دانش آموز دارای مدرک تحصیلی دکترا حرفه ای و تخصصی در انجمن های اولیا و مربیان مدارس فارس
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت: تاکنون در ۶ هزار و یکصد آموزشگاه فارس ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر اولیای دانش اموز در قالب انتخابات به عضویت انجمن اولیا و مربیان مدارس در آمده اند، که از این تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا حرفه ای و تخصصی هستند.

به گزارش آونگ پرس ، حشمت الله وفایی به مناسبت فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان باشعار؛ باخانواده، برای ایران، برای مدرسه گفت: توسعه نظام تعلیم و تربیت، وابسته به بهره‌گیری از ظرفیت و توان اولیا و دانش آموزان است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس افزود: در مسیر تعلیم و تربیت و هماهنگی بین دو نهاد مقدس خانواده باید راهبرد و سلوک تربیتی مدرسه و خانه همسان باشد و از این فرصت بسیار مغتنم برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه استفاده کرد.

وفایی ادامه داد: در ۶ هزار و یکصد آموزشگاه فارس تا کنون تعداد ۴۲ هزار و ۷۰۰ تن از اولیایی که دغدغه مسائل تربیتی دارند و در قالب انتخابات انجمن اولیا و مربیان به عضویت انجمن مدارس در آمده اند و در برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس استان همراهی و مشارکت دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر  دارای مدرک تحصیلی دکترا حرفه ای و تخصصی هستند.

وی با اعلام روز شمار هفته پیوند اولیا و مربیان و شعار این هفته؛ با خانواده،برای ایران، برای مدرسه گفت: سه شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳؛ خانواده و تعامل با مدرسه، چهارشنبه ۲۵ مهرماه؛ خانواده همراه مدرسه توانا، پنج شنبه ۲۶ مهرماه؛ انجمن اولیا و مربیان بازوان سلامت مدارس، جمعه ۲۷ مهرماه با عنوان خانواده، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نامگذاری شده است.

رییس انجمن اولیا و مربیان اموزش و پرورش فارس افزود: همچنین شنبه ۲۸ مهرماه؛ آموزش خانواده و تعالی فرزندان، یکشنبه ۲۹ مهرماه؛ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،دوشنبه ۳۰ مهرماه با عنوان خانواده، چالش ها و فرصت های زیست بوم  نامگذاری شده است.

وفایی در تشریح برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: برگزاری مراسم نمادین هفته پیوند اولیا مربیان در یکی از مدارس تحت پوشش، برگزاری مسابقات فیلم کوتاه، عکس، شعر، مقاله داستان کوتاه، تشکیل نمایشگاه های فرهنگی، تهیه بسته فرهنگی متناسب با نیاز خانواده در رابطه با اهمیت مشارکت با مربیان،  برگزاری کلاسهای آموزش خانواده، تهیه ماهنامه پیوند، کتابخانه پیوند  از جمله برنامه های این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین تعامل با نهادها، حضور مسئولان محلی و تمهید مقدمات برای حضور کارشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت متناسب با روزشمار هفته پیوند و نیاز والدین،

خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه ها  با لحاظ نمودن عناوین مندرج در روز شمار هفته پیوند

بسترسازی برای شناسایی تخصص ها و مهارت های والدین و بهره مندی از والدین علاقه مند در اجرای برنامه های  هفته پیوند از جمله دیگر برنامه هاست.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموز و پرورش فارس ادامه داد: همچنین گلباران قبور مطهر شهدا با حضور اولیا و مربیان پنج شنبه ۲۶ مهرماه صورت خواهد پدیرفت.

وفایی افزود: استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای منطقه ای و محلی برای معرفی فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در هفته پیوند، مستندسازی فعالیت ها و اقدامات به عمل آمده در راستای هفته پیوند و ارسال به منطقه برای ارزیابی، پیاده روی خانوادگی و  پویش های مختلف با همکاری کارشناس محترم تربیت بدنی و سلامت ادارات برگزار می شود.

برگزاری پویش تکریم معلمان با حضور خانواده ها به خصوص معلمان تربیت بدنی و سلامت با عنایت به اینکه بخشی از روز شمار « هفته پیوند اولیا و مربیان» با « هفته تربیت بدنی» تقارن دارد از دیگر برنامه های این هفته است که وفایی به آنها اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در راستای اهمیت خانواده و نقش آن در پیشبرد اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس با امام جمعه شهرستان ها  دیدار می نمایند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت: حضور والدین و مربیان به اتفاق دانش آموزان در نماز جمعه ۲۷ مهرماه از دیگر برنامه های پیش رو است.

وفایی افزود: فضا سازی،نصب بنر و پوشش خبری و استفاده از رسانه های مختلف برای تبیین نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس برای آگاهی بخشی به خانواده ها و جلب مشارکت حداکثری آنان درفرایند انتخابات انجمن اولیا و مربیان از دیگر برنامه هاست.

وی در تشریح دیگر برنامه های این هفته افزود: برگزاری جلسات آموزشی  تخصصی با موضوع اهمیت و ضرورت تعامل خانه و مدرسه در جلسه عمومی و استفاده از سخنرانان برجسته و متخصص در حوزه های تربیتی با توجه به روز شمار هفته پیوند اولیا و مربیان از دیگر برنامه هاست.

وفایی در ادامه گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی مهارت ها و تخصص های والدین از طریق تکمیل نمون برگ ثبت مشخصات فردی و اعلام زمینه همکاری ایشان با مدرسه از دیگر برنامه های این هفته است.

رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس حداکثر تا پایان مهر ۱۴۰۳ بصورت الکترونیکی در سامانه my.medu.ir  انجام می شود گفت: مدارسی که امکان برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی را ندارند با هماهنگی اداره اموزش و پرورش منطقه خود بصورت حضوری و به شیوه سابق برگزار نمایند.

وفایی افزود: به منظور ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه های مدرسه به خانواده ها و نظارت اولیا بر فعالیت ها، گروه های کلاسی با حضور همه والدین دانش آموزان در شبکه شاد تشکیل می شود .

گفتنی است:  کانال انجمن اولیاومربیان فارس در شبکه دانش آموزی به آدرس https://shad.ir/anjomanfars  و همچنین کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت با آدرس https://shad.ir/anjomanfars به اولیا و مربیان بوسیله صندوق پیشنهادات، شبکه دانش آموزی شاد، اعلام شماره تلفن و یا سایر شیوه ها، از نظرات ارزشمند خانواده ها استفاده می شود و یا اینکه به شکایات و انتقادات اولیا رسیدگی می گردد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.