1

نظارت بر تولید بهداشتی لبنیات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری انجام شود

  • کد خبر : 41803
  • 20 آذر 1402 - 17:22
نظارت بر تولید بهداشتی لبنیات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری انجام شود
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: لبنیات خوراک ضروری و اصلی مردم است و باید نظارت ها بر روی تولید بهداشتی این محصولات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری صورت گیرد.

آونگ پرس ، عطا پورشیرزاد در بازدید از فرایندهای دفع پساب و فاضلاب کارخانه لبنیاتی رامک بر لزوم تداوم نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و پساب ها تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ و اعتلای محیط زیست با ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی کارخانجات تولیدی و صنعتی بیشتر و گسترده تر می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در آیین افتتاح لاگن های بتنی بی هوازی کارخانه رامک ادامه داد: با حفظ محیط زیست شاکله و عنوان مجموعه های صنعتی هم بهتر دیده می شود و اعتماد بیشتری از سوی مردم به این کارخانجات و تولیدات لبنی ایجاد می شود.مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، تولید لبنیات را موضوعی ضروری دانست و گفت: لبنیات خوراک ضروری و اصلی مردم است و باید نظارت ها بر روی تولید بهداشتی این محصولات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری صورت گیرد، امید است با افتتاح لاگن های بتنی بی هوازی، دفع بهداشتی پساب ها بصورت اصولی انجام شود و در حوزه پساب مشکلاتی ایجاد نشود و با برنامه ریزی و ساماندهی آلودگی پساب ها به حد قابل قبولی برسد.

پورشیرزاد با بیان اینکه محیط زیست نگاه مچ گیرانه ندارد، گفت: نگاه ما به صنایع و تولیدات صنعتی نگاه تعاملی و همراهی است، تصفیه فاضلاب صنایع لبنی با توجه به ماهیت و نوع تولیدات آن مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر در مرحله اول توسط روش های فیزیکی، شیمیایی و در مرحله دوم توسط روش های بیولوژیکی صورت می گیرد، همه این روشها باید اطمینان ویژه ای برای حفظ محیط زیست به دست دهد.

وی خاطر نشان کرد: قوانین سختگیرانه زیست محیطی و همچنین افزایش هزینه های تامین آب و تصفیه فاضلاب، عزم و انگیزه مدیران را جهت بهبود فرایند تصفیه فاضلاب صنایع لبنی افزایش داده است. درجه تصفیه به قوانین زیست محیط کشوری و منطقه ای بستگی دارد و در حالی که عمده کارخانجات بزرگ لبنی دارای تصفیه خانه های اختصاصی هستند و یا در صورت امکان فاضلاب خود را به درون فاضلاب رو شهری دفع می کنند نظارت ها بر دفع فاضلاب این کارخانجات با جدیت ادامه دارد.

در ادامه این بازدید و نشست مسئولان کارخانه لبنی رامک با تقدیر از حمایت و همراهی محیط زیست فارس، نظارت بر دفع بهداشتی پساب کارخانه را یک امر حیاتی و مهم دانستند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.