0

تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

  • کد خبر : 41950
  • 29 آذر 1402 - 16:13
تجلیل از  دانش‌آموزان پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز
در سومین روز از هفته پژوهش و در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی علمی پژوهشی، از 69 دانش‌آموز پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس قدردانی شد.

در سومین روز از هفته پژوهش و در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی علمی پژوهشی گفت: تربیت یک فرآیند است که در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتاد لذا پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مکان‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: افضل بودن یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت نشان از اهمیت تحصیل علم در آموزه های دینی ما دارد و از طرفی آثار به جای مانده از ایران باستان گویای اهمیت علم در نزد ما ایرانیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی علم‌آموزی است هرچند شتاب علمی ایران ۱۱ برابر دنیاست و رتبه ۱۶ را در جهان داریم اما همچنان برای رسیدن به قله باید تلاش کنیم.

عسکری تصریح کرد: معتقدم پشتیبان یک دانش‌آموز موفق خانواده‌ای تلاشگر و مادری ساعی قرار دارد البته این نافی نقش مدرسه نیست که آن هم جای سپاس و تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه با استقرار دبیرخانه ادبی در شیراز تلاش داریم جشنواره نوروز را با حضور کشورهای مختلف در شیراز برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین، تحقیق و پژوهش است لذا استان فارس با دارا بودن بیشترین پژوهش‌سرا در این حوزه شاخص است.

وی ادامه داد: تربیت یک فرآیند است که در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتاد لذا پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مکان‌های تربیتی است.

عسکری با تقدیر از همه دست اندرکاران حوزه پژوهش و پژوهش‌سراها، اظهار کرد: تعدادی از مادران که نقش پررنگی در هدایت فرزندانشان به سمت کارهای پژوهشی داشته‌اند به زیارت امام رضا علیه‌السلام اعزام خواهند شد.

وی افزود: استان فارس رتبه اول کشوری در حوزه پژوهش را از آن خود کرده است لذا قدردان تلاش‌های دانش‌آموزان استان و همه دست اندرکاران حوزه پژوهشی هستیم.

بر این اساس در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانش‌آموز استان فارس از ۶۹ دانش‌آموز پژوهشگر ناحیه سه شیراز از پژوهش‌سراهای خدادوست و اسدی و از سید عبدالصمد موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به عنوان مدیر برتر در عرصه پژوهش قدردانی شد.

آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در این جشنواره مقام اول را در شهر شیراز و مقام چهارم را در بین ۵۹ منطقه آموزش و پرورش استان فارس به خود اختصاص داد.

گفتنی است نمایشگاه دست‌سازه‌های علمی پژوهشی دانش‌آموزان ناحیه سه شیراز نیز در محل جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41950

مطالب مرتبط

18اردیبهشت
تیم والیبال ناحیه سه مقام سوم مسابقات والیبال فرهنگیان را کسب کرد
18اردیبهشت
معلم روح تمدن‌شناسی و تمدن‌سازی را به جسم و جان مخاطب می‌دمد
09اردیبهشت
سه قهرمانی و دو نائب قهرمانی سهم دانش‌آموزان افتخار‌آفرین ناحیه سه شیراز شد
با اعلام نتایج مسابقات ورزشی دانش‌آموزی استان فارس

سه قهرمانی و دو نائب قهرمانی سهم دانش‌آموزان افتخار‌آفرین ناحیه سه شیراز شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.