2

آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از گونه خرس قهوه ای در منطقه روستای امام زاده اسماعیل شهرستان اقلید

  • کد خبر : 8711
  • 07 مرداد 1403 - 15:48
آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از گونه خرس قهوه ای در منطقه روستای امام زاده اسماعیل شهرستان اقلید
علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از اجرای برنامه آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از گونه خرس قهوه ای در منطقه روستای امام زاده اسماعیل این شهرستان خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، نجاتی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: این برنامه آموزشی بصورت آموزش چهره به چهره برای باغداران و کشاورزان روستای امام زاده اسماعیل برگزار شد و باغداران و کشاورزان روستا از ارزش و اهمیت گونه حمایت شده خرس قهوه ای که جنگلهای روستای امام زاده اسماعیل یکی از زیستگاههای مهم این گونه جانوری در استان و کشور میباشد آشنا شدند.
نجاتی تاکید کرد: در صورت خسارت خرس به باغات کشاورزان این روستا محیط زیست با همکاری بیمه کشاورزی خسارت کشاورزان را طبق ضوابط مربوطه پرداخت میکند.
وی خواستار همکاری باغداران و کشاورزان روستا برای حفاظت بهتر از این گونه جانوری شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید به اهمیت تنوع زیستی اشاره کرد و گفت : خرسها با اینکه همه چیز خوارند ولی اکثراً از دانه و میوه گیاهان استفاده می کنند . پس از خوردن این دانه ها که در بدن خرس جذب نمی شود به همراه مدفوع که خود نوعی کود محسوب می شود روی خاک ریخته و با رسیدن رطوبت رویش پیدا کرده و سریعاًرشد می کنند. بنا بر این وجود خرس برای طبیعت بسیار مفید است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.