0

بکر، زیبا، بی بدیل دنج و آرام مثل تالاب بین‌المللی گندمان

  • کد خبر : 42570
  • 27 دی 1402 - 11:31
بکر، زیبا، بی بدیل دنج و آرام مثل تالاب بین‌المللی گندمان
 جاده بروجن - لردگان، يكي از مسيرهاي مواصلاتي مركز به جنوب كشور است. مسافراني كه قصد دارند از استان‌هاي مركزي كشور، همچون اصفهان، مركزي و قم به استان‌هاي خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد يا فارس سفر كنند اين جاده يكي از انتخاب‌هاي آنها به شمار مي‌آيد.
آونگ پرس،  اگر از بروجن به سمت لردگان حرکت کنید کمتر از ۲۰ دقیقه بعد به شهر تاریخی گندمان خواهید رسید که در نزدیکی آن یکی از زیباترین و بی‌بدیل‌ترین تالاب‌های خاورمیانه در سایه‌سار زاگرس پیر گسترده شده است. تالاب بین‌المللی گندمان این تالاب کمتر شناخته شده، در فصل‌های مختلف بازتاباننده زیبایی‌های طبیعی و بکری است که زبان هر بیننده‌ای را به تحسین آفرینش وا‌می‌دارد.
تالاب گندمان به ویژه در فصل بهار و تابستان از گونه‌های مختلف پرندگانی که از کشورهای شمالی مهمان ایران هستند پذیرایی می‌کند و در پاییز و زمستان نیز میزبان گونه‌های دیگری از پرندگان، ماهی‌ها، و جانوران است. گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی که در داخل و حاشیه این تالاب وجود دارد، این مکان را از حیث سرمایه‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی به یکی از خاص ترین تالاب‌های کشور بدل کرده است.
به همین دلیل، تالاب گندمان را جزء ده تالاب مهم ایران به شمار می‌آورند. این تالاب در هر فصل از سال، منظره‌ متفاوتی دارد که حتی برای ساکنان منطقه هم جذاب و تماشایی است. عکس‌هایی که در این مطلب وجود دارد مربوط به زمستان ۱۴۰۱ است. آنچنان که انتظار می‌رود از امکانات رفاهی در حاشیه تالاب گندمان خبری نیست و گردشگران با حضور در این مکان صرفا می‌توانند از مناظر طبیعی و بکر استفاده و مایحتاج خود را از شهر گندمان یا روستاهای اطراف تالاب تهیه کنند.
نویسنده: اعظم منصوریان
لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=42570

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.