0

جهرم قطب گردشگری سلامت جنوب کشور

  • کد خبر : 42833
  • 08 بهمن 1402 - 16:30
جهرم قطب گردشگری سلامت جنوب کشور
توسعه گردشگری سلامت به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، درآمد و ارتقای رفاه اجتماعی در سطح ملی و منطقه‌ای داشته باشد. مراکز مختلف درمانی، شهرستان جهرم را به مقصدی برای گردشگران سلامت تبدیل کرده است.

آونگ پرس ،سال‌هاست جهرم شاهد مراجعه گسترده‌ی بیماران از نقاط مختلف کشور است و دلیل این موضوع چیزی نیست جز، وجود زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی که زمینه را برای انواع فعالیت‌های تخصصی درمانی فراهم کرده است.

با توجه به در نظر گرفتن شهرستان جهرم به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور، مهمترین مسئله فعال بودن دانشگاه علوم پزشکی شهرستان می‌باشد. حضور ۱۲۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، حضور ده‌ها پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح شهرستان‌های جهرم و خفر، فعال بودن آزمایشگاه تحقیقات مرکزی، مرکز تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی، مرکز رشد فناوری سلامت، مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام، مرکز تحقیقات مولفه‌های اجتماعی سلامت و همچنین مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر، دانشگاه علوم پزشکی جهرم با ۱۵۲ طرح تحقیقاتی مصوب را  به یکی از فعال‌ترین مراکز علوم پزشکی کشور تبدیل کرده است.

بدون شک با توجه به فعال بودن سه کلینیک درمانی امام رضا (ع)، هنری و خفر با بیش از پانصد هزار نفر مراجعه کننده در طول سال، وجود چهار بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم در شهرستان‌‌های جهرم و خفر با خدمت دهی متوسط سالانه ۸۰هزار نفر و انجام بیش از ۲۵هزار عمل جراحی، تعداد ۱۸ پایگاه فعال اورژانس شامل چهار پایگاه شهری و چهارده پایگاه جاده‌ای، وجود یک پایگاه اورژانس هوایی، ۶۸خانه بهداشت فعال در شهرستان‌های جهرم و خفر، ۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۸ پایگاه بهداشتی شهری و روستایی و یک مرکز تسهیلات زایمانی، جهرم را تبدیل به مرکز و قطب پزشکی جنوب‌ کشور دانست.

در سالیان اخیر مراکز تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهرم  در جهرم راه‌اندازی شده یا در حال راه‌اندازی است که از آن می‌توان به شروع به کار مرکز جامع سرطان خاتم الانبیا، راه اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب، فعال کردن بخش آی وی اِف، شروع به کار بلوک زایمانی پیشرفته و مجهز الزهرا (س) در بیمارستان استاد مطهری، ساخت مرکز بزرگ شیمی درمانی، پروژه مرکز تخصصی قلب حاج مرتضی ابوطالبی، پروزه مرکز تخصصی اعصاب و روان دکتر عبدالرضا رحمانیان، راه اندازی مجتمع بزرگ درمانی برادان خواجه جهرمی و بیمارستان ۳۱۰ تخت‌خوابی سیدالشهدا (ع) بوده است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=42833

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.